-

De säger att motgångar gör en starkare och jag håller med. För efter varje motgång så känner jag mig starkare, varje gång jag tar mig upp från botten igen så bevisar jag för mig själv att jag kan klara precis vad som helst.

Men om man inte orkar möta alla motgångar då, ska människor hålla det emot dig då? Om man en dag säger ifrån att idag orkar jag inte, är det fel av dig då? För en sak som jag beundrar hos människor är när de vågar vara ärliga och stå upp för sig själva och våga säga ifrån. Idag ville inte jag möta min motgång, idag ville jag stanna hemma och gömma mig under täcket. Jag ville rymma, jag ville försvinna. Det spelade ingen roll om jag hade mina vänner bakom mig, för jag var inte redo.

Saker underlättade och jag fick chansen att träffa mina fina vänner, som jag inte längre träffar varje dag, eller i alla fall inte varje vecka. Jag fick chansen att se allas ansikten, krama om alla och känna mig lycklig för en stund.

Det bästa för mig idag, var att inte möta min motgång. För det jag behövde idag var en dag då jag kunde glömma allt, och bara få vara glad. En dag som denna när jag fick vara glad, kommer göra mig mer motiverad för jag blev påmind idag om vad jag ska kämpa för.

Jag vet att jag måste möta min motgång, för att bli starkare, för att kunna bli fri. Men inte idag, inte nu. När jag är redo, så kommer jag göra det. Ensam eller tillsammans med mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0