MANY QUESTIONS, WITHOUT ANSWERS

Jag har ofta fått höra att allt händer för en anledning, allt har en mening. Kan någon svara mig då vad som är meningen med att lära känna människor som till slut bara gör en illa? Varför ska dem komma in i mitt liv från början, om det ändå bara kommer sluta med att de försvinner? Vad är meningen med att jag ska lägga ner energi på att lära känna någon, dela med mig av mig själv och visa vem jag är för den personen? Varför jag ställa upp, stötta och finnas där för någon som i slutändan bara kommer göra mig illa? Vad får jag ut av det?

Kanske är meningen att jag ska lära mig nåt utav det, men det är inte tillräckligt för mig. För varför ska jag behöva lära mig om och om igen att vissa av mina vänner borde jag inte lita på? Varför ska jag behöva gå igenom samma sak om och om igen?

Jag skriver inte det här för att jag vill hänga ut någon, eller ge skit till någon. Jag bara undrar. Jag vet ju själv att alla inte är perfekta, alla gör misstag, det har jag också gjort. Vad jag inte förstår är människor som inte kan lära sig av sina misstag, varför göra samma misstag igen när de vet att de inte gick särskilt bra första gången?

Det värsta med att bli sårad, det är när ens vänner helt plötsligt slutar bry sig. Alla gör självklart inte det, men många gör det när de egentligen borde stå på sina bara knän och be om förlåtelse. Vad hände egentligen, varför slutar man bara bry sig helt plötsligt? När förändrades allt?

Ja, jag förstår inget av det här, och kommer väl aldrig göra det heller. Jag bara undrar, evig vänskap, finns det? Eller kommer alla mina vänner jag har göra som dem andra, komma och gå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0