WHEN I GROW UP, I WANNA BE JUST LIKE YOU



Dag 2 - Min storebror.

Ja vad kan jag säga, det här är min bror Johan eller ja halvbror då, samma pappa, olika mammor. Han är gammal (i alla fall mycket äldre än jag) och lever sitt vuxenliv i stan med sin fru och son. Vi är inte lika alls när det kommer till utseende, han är lik sin mamma, jag är lik min. 

Något vi har gemensamt är att vi båda är väldigt intresserade av musik. Han har då kommit längre än jag, han har väl över 4000 skivor och han har ett eget band där han sjunger, spelar gitarr och skriver låtarna. Jag har kanske 50 skivor och kan sjunga okejbra, kan spela någon låt på piano och drömmer om att skriva egna låtar. En dag ska han få lära mig allt han kan.

Jag och min bror har aldrig bott tillsammans, vilket har gjort att vi inte riktigt känner varandra så jättebra. Vi ses några gånger om året hela familjen och äter middag, fikar och firar jul. Inget mer, men jag älskar honom fortfarande otroligt mycket och jag skulle göra nästan vad som helst för honom. Sen hoppas jag att vi genom åren kan ta och lära känna varandra lite mer.

Så länge så gör jag som jag brukar, och det är att lyssna på hans musik. Den har hjälpt mig genom många jobbiga dagar och jag mår alltid otroligt bra av den! När jag lyssnar på den så är jag alltid lite extra stolt över att vara hans lillasyster, eftersom jag tycker han är så jävla grym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0