ALDRIG MER, ALDRIG IGEN

Det var ett stort misstag. Alltihopa. Att lägga ner så mycket energi på någon/några som inte kunde ge det tillbaka, utan som drog när det blev för jobbigt. När jag ser tillbaka på allt, så önskar jag att någon kunde vakna liv i mig och få mig att inse vad fan jag höll på med, och att jag i slutändan bara skulle förlora det som var viktigast av allt. Mig själv. Jag spenderade dagar och nätter i rädsla, jag var så otroligt rädd att förlora dig/er. Sen när jag gjorde det, undrade jag va fan jag var rädd för från början.

Att släppa taget och gå vidare, det var det bästa jag kunde göra och det är precis vad jag har gjort. För nu kan jag känna mig fri igen, vilket jag inte har gjort på ett jävligt bra tag. För varje dag som går, så blir jag bara friare och friare och jag mår bara bättre och bättre.

Jag tänker aldrig mer hålla kvar människor som får mig att må så dåligt. Det är inte värt att förlora sig själv för någon som inte förtjänar det. Om det är något jag har lärt mig så är det att den viktigaste personen i ditt liv är du, och viktigast av allt är att du tar hand om dig själv. För utan dig själv är du ingen, och så länge du har dig själv, klarar du allt.




Riktigt glädje och lycka får du av dem som ger tillbaka det du gett, håll fast vid dem, för de vännerna är allt du behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0