YOU OWE ME



På bilden är det jag, mina kusiner på mammas sida och min syster för ett år sen.

Dag 8 - Min släkt

Ja min släkt består av min mormor + sambo, farmor, 9 kusiner mellan 5-32 år, en moster + sambo, en faster + man, en farbror + fästmö och 3 kusinbarn. På mammas sida är jag äldst (till och med äldre än alla sysslingar), på pappas är jag nästyngst. Mammas sida träffar vi ofta, vi firar alltid födelsedagar, midsommar och julafton. Pappas sida träffar vi någon gång om året. Farmor träffar vi däremot lite oftare.

Min farmor är en av mina stora förebilder, för att hon hela tiden kämpar för att överleva. Hon är 91 år och sitter i rullstol, kan knappt använda kroppen men hon är pigg och ger aldrig upp. Hon kämpar för de små stunderna hon får med sin familj.

Min mormor är den finaste som finns. Hon har ett stort hjärta och vill alla väl. Hon har bjudit in min halvsyster och halvbror till hennes familj och behandlar de som sina egna barnbarn. Speciellt min syster, min bror är ju nästan aldrig med på släktmiddagar och så.

Hon är en riktig mormor som bakar underbara bullar, alltid står och lagar massa mat på jul och påsk och tar med mig, mina syskon och kusiner på teatrar osv. Jag är ju själv skådespelare och hon är mitt största fan. Min släkt är fin och jag skulle inte önska mig någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0